5 vakit namazın sünnetleri ve faziletleri

5 vakit namazın sünnetleri ve faziletleri

5 vakit namazın sünnetleri ve faziletleri 5 vakit namazın gün içinde 2 sabah 6 öğle 4 ikindi 2 akşam ve 6 yatsı namazında olmak üzere 20 rekat sünnet

Amellerin en faziletlisi nedir?
İlmihal nedir?
2 rekat namaz 4 bin yıllık namazdan evla olur mu?

5 vakit namazın sünnetleri ve faziletleri

5 vakit namazın gün içinde 2 sabah 6 öğle 4 ikindi 2 akşam ve 6 yatsı namazında olmak üzere 20 rekat sünneti vardır.

Namazın Sünnetleri

Farzlarla borçlarımızı eda etmiş oluruz. Sünnet ve nafilerle cenabı hakka yaklaşırız. Özellikle farz namazların sünnetlerini terk ve tehir etmemeliyiz.

Sabah namazının farzından önce iki rek’at kılmak sünnet-i müekkededir. Peygamberimiz Hazretleri “Bu iki rek’at bana dünya ve dünyada olan her şeyden daha sevimlidir.” diye buyurmuşlardır. Sünnetlerin en kuvvetlisidir. Sabah namazının farzı bir özürden dolayı vaktinde eda olunamayıp kazaya kaldığı gün öğleye kadar farzıyla birlikte sünneti de kaza olunur. Öğleden sonraya kalırsa yalnız farzı kaza olunur. Öğle namazının farzından evvel bir selâm ile kılınan dört rek’at sünnet-i müekkededir.

Öğle namazının farzından sonra iki rek’at sünnet-i müekkededir. Dört rek’at kılınması müstehabdır. Bu dörder rek’ata devam edeni Hak Teâlâ’nın cehennemden koruyacağı sahîh hadîs-i şerîflerle müjdelenmiştir.

İkindinin farzından evvel dört rek’at müstehabdır. Buna devâm edenin hakkında “Bu dört rek’at cehennemden perde olur.” diye Mebsût kitâbında rivâyet olunmuştur. Farzından sonra kılınmaz.

Akşamın farzından sonra iki rek’at sünnet-i müekkededir. Farzdan sonra kimseyle konuşmadan ilk rek’atte Kâfirûn ve ikincide İhlas sûrelerini okuyarak kılanın günahları mağfiret olunur, bağışlanır diye rivayet olunmuştur.

Yatsının farzından evvel dört rek’at müstehabdır. Farzından sonra iki rek’at sünnet-i müekkededir. Dört rek’at olarak kılınması müstehabdır. Hadîs-i şerîfde, “Dört rek’at kılan Kadir gecesinde kılmış gibi olur.” buyurulmuştur. Bu sünnetler ile farzların aralarında yemek içmek ve alış veriş gibi namaz harici bir amel işlemek kılınan sünnetin sevabını eksiltir. Bir kimse bu sünnetlerin hak olduğuna inandığı halde özürsüz terk etse ve yalnız farzları kılmayı alışkanlık haline getirse günahkâr olur ve şefâate nail olamaz. Zîra Peygamberimiz “Sünnetimi terk eden kimse şefâatime nail olamaz.” buyurdular.

Yorumlar

WORDPRESS: 0
DISQUS: